Болки в гърба: Необичайни фактори, причиняващи проблема

Изследванията разкриват, че злоупотребата с алкохол, тютюнопушенето и депресията могат да предизвикат болки в гърба.

Няма начин, един ден ще изпитаме болки в гърба – 80% от населението на планетата, за да бъдем точни. Често обаче не знаем откъде идва този дискомфорт, особено ако болката продължава дори след упражнения, стречинг и обезболяващи медикаменти. В идеалния случай, преди всяко лечение трябва да знаете истинската причина за този проблем, за да го елиминирате много по-лесно. Ето някои причини, за които не сме подозирали,че причиняват болки в гърба.

  1. Стрес

Психическото и емоционалното напрежение могат да се появят и на физическо ниво. Когато човек има затруднения да се справя с негативните чувства, тялото може да изрази този конфликт чрез болка.  Установено е, че болките причинени от стрес обикновено са в областта на шията и раменете, както и в лумбалната част на гърба, като психологическите фактори са причина за 16% от всички оплаквания там.

Ако човек има предразположение, дългото психическо напрежение води до чувството на болка в тялото, а това от своя страна подкопава емоционалното здраве и се стига до порочен кръг. Поради проблема в гърба, човек спира физическата си активност и увеличава нивата на стрес, което допринася болките да продължават.

Една хипотеза, която подкрепя тази връзка е фактът, че хуморално модулиращите невротрансмитери също участват в контрола на болката. Ето защо в някои случаи лечението на физическата болка се извършва с психолог.

Опитайте: техники за релаксация с дишане. Издишайте бавно броейки до 4, задръжте дъха си за още 4 и вдишайте отново до 4.

  1. Цигари

Пушачите са много по-склонни да бъдат част от процента от населението, изпитващи хронични болки в гърба. 16,5% от пушачите страдат от увреждане на гръбнака в сравнение с 3,7% от непушачите.Това е изразителна разлика, резултат от щетите, които пушенето налага на съдовете, оросяващи гърба. Така тялото се затруднява да се освободи от боклука, генериран от мускулните клетки. Това оставя района в много кисела среда, благоприятстваща мускулните спазми. За да усложни проблемите, уплътняването на кръвоносните съдове предотвратява навлизането на естествени болкоуспокояващи като ендорфини, способни да облекчат ситуацията.

Опитайте : ако искате да се освободите от болките, загасете последната си цигара.

  1. Алкохолни напитки

Списъкът с причините да не превишавате с алкохолните напитки е дълъг и болките в гърба се включват към него. В случая с алкохола, злоупотребяващите имат по-голяма склонност към неприятности. Честотата е 14,7% в тази група, в сравнение с 4,4% сред лицата, които пият само социално.

Въпреки, че е трудно да се определят безопасни граници, предупреждението е валидно както за хората, консумиращи алкохолни напитки ежедневно, така и за  тези, които пълнят  чашката в края на седмицата.  В първата фаза на алкохолна зависимост може да възникне лумбална болка. Това се случва, тъй като високите дози етилов алкохол пречат на усвояването на витамин В1 от храната, което улеснява възпаленията в нервните окончания и мускулите. Алкохолът също води до дерегулация на веществата, управляващи чувството на болка, което допринася болката в гърба да се превърне в хронична.

Опитайте: пийте умерено

  1. 4. Храната

Според скорошно проучване 31% от жените и 25% от мъжете с болки в гърба имат проблеми със стомашно-чревния тракт. Но каква е връзката между храненето и болките в гърба? Основният виновник тук е възпалението. Храните с високо съдържание на мазнини и захар могат да повлияят негативно на повечето органи и системи на тялото, включително да предизвикат болка в долната част на гърба.

Опитайте: Намалете захарта и кофеина. Наблегнете на пресните храни и забравете за обработените меса и консерви. Включвайте в хранителния си режим продукти богати на протеини като прясно месо, зърнени храни, кафяв ориз и овесени ядки.

  1. Дехидратация

Гърбът е съставен от 33 прешлена. Между всеки от тях има желатиново вещество, образувано от 90% вода. За да го запази непокътнато, тялото ви винаги ще се нуждае от вода. Когато тялото ви е дехидратирано, тези дискове стават по-твърди, което причинява болка.

Опитайте: Един начин да разберете дали тялото ви е добре хидратирано е да погледнете цвета на урината си, който трябва да е светло жълт. Ако е по-тъмен тогава се нуждаете от една или повече чаши вода.