7 начина жените над 60 да поддържат здрави ставите си

Малко са жените, които успяват да избегнат болките в ставите, независимо колко грациозно остаряват. Над 100 различни типа артрит могат да причинят симптоми на болка, подуване, скованост и ограничено движение.

Артрит буквално означава възпаление на ставите. Жените са два пъти по-застрашени да развият артрит от мъжете.

Остеоартритът,  известен още като артроза се среща най-често. Артрозата е болестно състояние, което засяга една или повече стави и възниква в следствие на износване на ставния хрущял. Артрозните промени в повечето случаи засягат няколко стави, най-вече на гръбначния стълб,колянната, тазобедрената, раменната става и малките стави на ръцете.

Ревматоидният артрит е втората най-разпространена форма на артрит. Това е автоимунно заболяване, при което имунните клетки атакуват синовиалната мембрана, обвиваща определени стави, особено в китките, ръцете и краката. Възпалението постепенно се разпространява, включва други тъкани и може да доведе до проблеми с очите, загуба на тегло, треска и изтощение.

Ето някои действия, които може да предприемете, за да сведете до минимум въздействието на артрита.

Следете теглото си

Независимо от вида на артрита, който имате е необходимо да се освободите от всеки излишен килограм и да поддържате теглото си в норма. Усилието в коленете когато ходите или стоите се увеличава с два до три килограма за всеки един килограм телесно тегло в повече. Хората с наднормено тегло, които успешно свалят  5 кг, могат да намалят наполовина риска от развитие на остеоартрит на коляното през следващите 10 години.Излишните мазнини, особено в коремната област отделят вещества, които увеличават възпалението и могат да влошат болката и сковаността.

Преминете на диета, подходяща за ставните заболявания

Ставите също се нуждаят от здравословна диета както сърцето и мозъка ви. Наблегнете на пресните плодове и зеленчуци, ядки, семена, пълнозърнести храни и мазна риба. Към нея спадат рибите от студените морета, които са богати на омега-3 мастни киселини като сьомга, прясна риба тон, скумрия, херинги, сардини и сардела. Не забравяйте да пиете достатъчно количество течности, за да поддържате хидратацията на ставите.

Ако имате ревматоиден артрит, вегетариантската диета може да намали броя на чувствителните и подути стави, болката и продължителността на сутрешната скованост. Осигурете си достатъчно количество от витамин D.

Упражнявай се редовно

Редовните физически упражнения укрепват мускулите и поддържат подвижността на ставите. Ако ставите са болезнени,плуването ще е по-подходящ спорт от ходенето или колоезденетоето. Хидротерапията, в която упражненията се извършват в топъл, дълбок басейн, дава отлични резултати. Физиотерапевтът ще ви посъветва кои упражнения може да правите у дома си.

Използвайте болкоуспокояващи кремове и гелове

Локалните препарати, които се прилагат за намаляване на болката в подлежащите стави, са най-малкото толкова ефективни, колкото оралните обезболяващи, като при тях риска от предизвикване на странични ефекти е по-малък. Физическото действие от масажирането на крема или гела помага да се затопли зоната и да се увеличи кръвотока. Това позволява на активните съставки да проникнат по-лесно в кожата за облекчаване на болката, успокояване на дискомфорта и ускоряване на заздравяването. Третирането също така стимулира нервните окончания и изпраща сигнали към мозъка, които пресичат рецепторите на болката, така че нервните смущения, свързани с дискомфорта намаляват.

Доставяйте на организма си Омега-3 рибни масла

Рибните масла осигуряват мастни киселини, които се превръщат в организма във вещества, които намаляват възпалението, болката в ставите и подуването. Редица проучвания показват, че те могат да намалят необходимостта от приемане на предписани болкоуспокояващи при ОС и РА. Ако рядко консумирате риба тези хранителни добавки са ви необходими за добър, противовъзпалителен ефект.

Набавяйте си глюкозамин и хондроитин чрез хранителни добавки

Глюкозаминът и хондроитинът действат като градивни елементи за синтез на нов хрущял, намаляват възпалението, потискат ензимите, които разрушават ставния хрущял и действат като биологични сигнали за стимулиране на възстановяването на ставите при остеоартрит. Освен глюкозамин и хондроитин сулфат, Флексодон® C 800 съдържа и витамин С, който допринася за образуване на колаген за нормалната функция на ставния хрущял и костите. За оптимален ефект се препоръчва Флексодон® C 800 да се приема 3 месеца и след 2 месеца да се повтори курса.

Използвайте куркума за подправка на ястията си

Куркумата е известна със способността си да облекчава болката при остеоартрит благодарение на силните и антиоксидантни качества. Страдащите от ревматоиден артрит, които консумират куркума редовно или я приемат във вид на таблетки, намират облекчение на ставните болки (от умерени до леки).