Спорт и деца на плажа – как да ги съчетаем?

Ооо, плаж, горещ пясък, разбиващи се вълни… почивке, идвай по-бързо! Отпуската е заявена, почивката е платена, децата вече тичат по бански у дома, остава само да дойде и избраната седмица. Щом обаче има деца, които се вълнуват за плажа, значи най – обикновеното припичане на плажа със студена бира в ръка се съкращава значително.

Интересното при плажуването е, че то не е толкова полезно колкото си мислите. Целодневното лежане върху кърпата не е препоръчително, защото липсата на движение, която сте успяли да овладеете със седмичните тренировки, може лесно да ви накара да забравите за тях и след приключване на почивката да се върнете в добре познатото състояние на обездвижване.

Плажът е поле за забава!

Така и така сте с деца на плажа, защо не поиграете на всички детски игри, за които ви е домиляло, а и щом сте с тях, никой няма да ви помисли за слънчасали. Игрите на пясъка са чудесен начин за раздвижване, ще разнообразят почивката, а и ще изградят още по-силна връзка между вас. Следващите няколко предложения ще ви подскажат как да не забравите за тренировките, докато си почивате. Пробвайте ги, ще останете приятно изненадани.

Плажен волейбол

Не е нужно да си носите мрежа или да сте професионални волейболисти, за да се позабавлявате. Вземете с вас лека плажна топка. От нея няма да ви заболят ръцете, както от тези, предназначени специално за този спорт. Застанете в кръг и започнете леки подавания. Може да разнообразите играта и със забавни наказания при изпускане на топката. Всеки, които изпусне или направи лошо подаване, се мята във водата по забавен начин. Играта раздвижва различни мускулни групи – крака, ръце, гръб.

Напълни кофата

Пригответе кофички в различни цветове. Всеки играч или отбор си избира една и я поставя на разстояние от водата, не прекалено близо, но не и твърде далече от нея. При подаване на сигнал за старт, играчите тичат към водата, загребват с шепи и бързо се връщат да я изсипят в своята кофата. Победител е този, който пръв успее да напълни кофата с морска вода. С кратките спринтове работите за бедра, прасци, дупе и корем.

Хвърчило

Бягането с хвърчило още не е обявено за спорт с представители на Олимпийските игри, но пък е изключително забавано. Морският бриз със сигурност ще е достатъчно приятен, за да можете да пуснете хвърчило. Щом успеете, потичайте по плажа с него. Не е нужно да се пресилвате, позабавлявайте се, а накрая вържете връвчицата му за чадъра си. Така няма да се чудите къде точно бяха вашите кърпи, защото то ще бъде вашата „пътеводна звезда“. Вдигането на хвърчилото не изисква специални спортни умения, но пък тичането с него натоварва всички мускулни групи.

Цигански колела

Какво по-хубаво място да си припомните как се правеше така забавното циганско колело. Вярно, че децата ви със сигурност ще ви превъзхождат при изпълненията, но пък поне падането в пясъка няма да е болезнено. Концентрацията при изпълнението му ще натоватри няколко мускулни групи – тези на ръцете, краката и най- вече на корема… заради смеха от паданията.

Пясъчен туистър

Не е нужно да си носите оригиналната игра. Начертайте си я сами в пясъка. Разделете се на отбори, изберете рефер и се забавлявайте. Тази по-интересна „йога“ ще ви се отрази разтоварващо и със сигурност съседите ви по чадър ще ви завидят. Накрая отпразнувайте победата с разхлаждащо влизане във водата.

Плажните игри са безбройни, особено когато можете да адаптирате една нетичпично плажна игра към морските условия. Разнообразието от терени пък прави всеки спорт различен и с неочакван край. Не забравяйте да не се претоварвате, защото тичането по плажа все пак не е леко като на асфалт, със специални обукви за тичане, и по-лесно можете да си причините травма. А сте на почивка все пак!