Лесни упражнения при болка в раменете

Обездвижването, което често е следствие от осемчасовия работен ден, в допълнение с директното прибиране у дома и сядане пред телевизора, може да се превърне в причина да чувствате постоянна и неприятна болка в областта на гърба и раменете. Разходките в парка или планината през уикенда се оказват недостатъчни, за да се разтоварите качествено от заседналия начин на живот.

Неприятностите не спират дотук… При продължително седене, в комбинация с неправилна стойка, се изкривява гръбнакът и гръдният кош започва да притиска белите дробове, нарушавайки дихателните способности. Получава се така, че колкото и удобен работен стол да имате болката в гърба, и особено в раменната област, е явна и нарушава пълноценното протичане на деня.

Какво да правите обаче, ако нямате свободно време за разходки и спорт? Може да пробвате няколко лесни упражнения, които ще ви тонизират и ще облекчат дразнещото напрежение.

Упражение 1

Застанете под касата на вратата. Хванете страничните рамки на нивото на раменете, с обратен захват (пръстите на ръцете да сочат към гърба). Ако сте начинаещи, направете крачка напред. Целта на упражнението е ръцете да се изпънат. Ще усетите приятно натоварване в цялата раменна област, гърдите и лопатките. Ако сте активно спортуващи, вместо крачка – изнесете тялото напред, сякаш правите лицева опора, но наобратно. Задръжте за няколко секунди и се върнете в изходна позиция. Повторете няколко пъти. Може да практикувате и в офиса.

 

Упражнение 2

Легнете по корем с прибрани към тялото ръце като ходилата са в шпиц. Отпуснете се, поемете въздух, бавно поставете дланите на земята, като се стараете опората ви да бъде близо до раменете. Поемете въздух и започнете повдигане на горната част на тялото. Изпънете ръцете докрай и насочете брадичката към тавана. Задръжте за кратко, след което се върнете в изходна позиция. Упражнението има благоприятно действие за раменната област, раздвижва гръбнака и влияе и на коремните мускули. Изпълнявайте няколко серии с кратка почива, като всяка серия включва между 2-3 повторения.

Упраженение 3

Седнете на земята с изпънати напред крака и изправен гръб. Свийте в коляното десния крак и стъпете с цяло ходило от лявата страна на левия крак, успоредно на коляното. Извийте се назад и наляво, подпрете десния лакът на дясното коляно и изпънете лявата ръка към пода, колкото е възможно зад тялото, за да се получи максимално усукване. Задръжте за няколко секунди, след това повторете в другата посока. Увеличавайте степента на завъртане назад постепенно, за да не се претоварите.

Упражнение 4

На път за вкъщи с колата, на светофара или в задръстването също можете да облекчите болката в раменете. За целта седнете добре, хванете здраво волана, в положение „два без десет“. Изпънете ръцете и гърба и се опитайте да избутате раменете максимално назад. Упражнението е разпускащо, а стягането на гърба и раменете ще ви се отрази тонизиращо.

Упражнение 5

Пазите ли онези прекрасни спомени от детството, когато седяхте с часове в снега, за да правите снежни ангелчета? Тогава сигурно не сте знаели колко полезни могат да бъдат те. Следващото упражнение използва именно тези движения. Застанете изправени с гръб към свободна стена. Краката са прибрани, петите опират лайсната, главата гледа напред, ръцете са пуснати по тялото. Плъзнете ги по стената в посока към тавана, дръжте лактите прави. Задръжте за секунда-две в най-високата позиция, след което се върнете в изходно положение. Повтаряйте периодично през работния ден. Е, да, в началото колегите може да ви гледат странно, но след като разберат колко лесно и разпускащо е действието на тези упражнения, най-вероятно ще трябва да си изготвяте и график за ползване на стената.