Упражнения за здрави стави – шия и рамене

uprajneniq-za-zdravi-stavi-shiq-i-rameneАко остеоартритът на ръцете засяга предимно жените, то този на шията е по-типичен за представителите на силния пол. Познат е под името шийна спондилоза и се изразява в ограничена подвижност на врата и раменете, както и на самите ръце при повдигане. За да не се стига до такива схващания или да се намалят болезнените усещания, ако те вече са налице, се препоръчват упражнения за раздвижване, които могат да се превърнат в един добър ежедневен навик, който не отнема повече от 20 минути.

Упражнение 1

Вземете топка и я поставете между челото си и стената. Започнете внимателно да я търкаляте към горната част на главата като я връщате обратно в изходно положение. Топката не трябва да пада, а движенията трябва да са плавни. Същото упражнение се повтаря като поставите топката между слепоочието и ухото си. Въртенето на главата трябва да е все едно се опитвате да погледнете зад гърба си на противоположната страна. Амплитудата на движение е малка, за да не падне топката. При последното упражнение от тази серия заставате с гръб към стената и топката е между нея и главата ви. Движенията са плавни, в посока нагоре и надолу.

Упражнение 2

Легнете на легло или на пода със сгънати в коляното крака. Вземете някакъв предмет в ръцете си. Изпънете ръцете максимално назад докато усетите напрежение при разтягането. Задръжте няколко секунди. След това направете пълен кръг с ръце като допирате максимално повърхността на леглото или пода, както и тялото. Правят се 5 повторения в едната посока, и 5 – в другата.

Упражнение 3

Застанете с ръце и колена на земята и с изправен гръб. Огънете гърба максимално надолу (все едно някой ви настъпва отгоре) като в същото време вдигнете глава нагоре и се опитайте да гледате в най-високата точка, която е в полезрението ви. Задръжте за няколко секунди. След това огънете гръбнака като дъга (тип котешки гръб) като изтеглите главата максимално надолу между раменете. Задръжте за няколко секунди. Повторете 10 пъти.

Упражнение 4

Застанете с изправени нагоре ръце. С лявата ръка хванете лакътя на дясната, която прегънете и насочете назад зад гърба си. Задръжте за няколко секунди в поза, в която усещате леко напрежение. Повторете с другата ръка. Направете 3 повоторения за всяка ръка.

Упражнение 5

Вземете въже или колан. Изпънете ръцете си назад. Хванете двата му края зад гърба си  като дръжте ръцете си опънати в лактите. Започнете леки движение наляво, надясно, нагоре и надолу. Повторете 10 пъти във всяка посока. След това сгънете ръцете си зад гърба (лявата е свита зад гърба отдолу, а дясната е свита зад главата отгоре) като хванете двата края на въжето или колана. Движете нагоре и надолу, след което повторете упражнението и за другата ръка.

Раздвижването на цялото тяло може да отнема време, но може да правите различните упражнения за колена, гръбнак, ходила и ръце и тазобедрена става в отделни дни. Изграждането на този полезен навик, както и на загрявката преди това, може значително да подобри състоянието на ставите ви. Приемът на Flexodon C също спомага за ускоряването на този процес.

Причините за болки в ставната капсула са:

  •     Износване на хрущяла – при движение на ставите гликозаминогликаните, от които са изградени, се разрушават и изискват постоянно възстановяване.
  •     Възпалителните процеси – те са характерни при артрит и стават основна причина за възникването му.

Как помага Flexodon C? Активните съставки на Flexodon C (глюкозамин сулфат, хондроитин сулфат, витамин С) подпомагат поддържането на нормалната функция на ставния хрущял.

Повече за продукта може да прочетете тук: http://flexodon.bg/