Упражнения за здрави стави – ръце и ходила

uprajneniq-za-zdravi-stavi-ryce-i-hodilaЗдравето много често не се забелязва когато го има, но става център на вниманието когато е нарушено. Това, което може да помогне, за да не се преминава от първото към второто състояние са превантивните мерки. Когато става въпрос за остеоартрит и здравето на костите, трябва да се обърне внимание на най-рисковите части на тялото където той се проявява. Такива са малките стави на пръстите на ръцете и ходилата, както и китките и глезените. Тяхното раздвижване и навикът да се правят упражнения, които да  ги поддържат в добра форма, са в основата на добрата превенция.

Упражнения за китки и пръсти на ръцете

Упражнение 1

Седнете удобно на стол и вземете лека гира в ръка. Ако нямате, може да ви свърши работа и малка бутилка с вода. Изпънете ръката с дланта нагоре и хванете бутилката. Започнете леко да движите китка си нагоре и надолу. Направете 15 повторения, с едната и с другата ръка. Същото упражнение направете и с длан, перпендикулярна на земята. Движенията отново са нагоре и надолу.

Упражнение 2

Седнете удобно на стол и вземете малка топка в ръка. Изпънете ръката си напред и започнете въртеливи кръгови движения от китката. След това се опитайте да повдигате всеки пръст от ръката като с останалите се опитвате да задържите топката да не падне (дланта е насочена надолу). Повторете с другата ръка.

Упражнение 3

С едната ръка притиснете пръст от другата ръка, който предварително е сгънат навътре към дланта. Задръжте няколко секунди. След това изпънете пръста и с другата ръка го обхванете плътно и се опитайте леко да го завъртите наляво и надясно. Накрая опишете буквата „О“ с пръста и палеца си и се опитайте по-рязко да изтласнете пръста си навън, освобождавайки го от палеца, който го задържа. Упражнението се прави за всеки пръст на двете ръце.

Упражнения за глезени и пръсти на краката

Упражнение 1

Събуйте се боси, вземете малка гумена топка (или тенис топка) и я сложете на земята.  С единия крак стъпете върху нея, без да премествате тежестта на тялото. Движете крака си така, че топката многократно да стига от пръстите до петата. След това я сложете и задръжте за няколко секунди под пръстите, в средата на стъпалото и под петата.

Упражнение 2

Повдигайте се на пръсти като го правите едновременно и за двата крака, краката са изпънати в коляното. Повторете 10 пъти, след което при следващото повторение краката са леко свити в коляното. Продължете с повдигането като разминавате ляв и десен крак, докато левият е на пръсти, десният е стъпил на земята и обратното. След това се опитайте да се повдигате на пръсти само на единия крак докато другия е изпънат назад. Повторете упражнението и за другия. Ако ви е трудно да пазите равновесие, се хванете за стената.

Упражнение 3

Разпръснете малки предмети близо до себе си, от дясната си страна. Желателно е да нямат ръбове и да не са хлъзгави.  Опитайте се да ги хващате с пръстите на краката и да ги премествате от лявата си страна. Повторете упражнението и с другия крак, като респективно предметите трябва да се местят от ляво на дясно.

Упражнение 4

Легнете и сгънете леко краката в коляното. Представете си, че палецът на крака ви е молив, с който пишете. Опитайте да „изрисувате“ мислено във въздуха цифрите от 1 до 10 с левия, а после и с десния крак. Когато свикнете с това упражнение и вече ви се струва лесно, може да се опитате да изписвате и азбуката.

Упражненията за ходилата и ръцете са полезни, както и тези за шия и рамена, защото те раздвижват не-носещите стави. Но трябва да обърнете особено внимание и на носещите стави – тазобедрена и колянна, защото именно те понасят най-голямо натоварване при движение. Това са най-често срещаните места в човешкото тяло, които засяга остеоартрита. Може също да направите и упражнения за кръста и гърба, като при всичките важи правилото, че е необходимо предварително загряване.

За всички тези стави може да се погрижите не само външно, но и вътрешно, като набавите на организма необходимото количество вещества, от които има нужда, за да поддържа нормална функцията на ставния хрущял. Flexodon C съдържа тези важни компоненти – глюкозамин сулфат, хондроитин сулфат и витамин С. Когато се приемат в комбинация, всеки от компонентите усилва и допълва ефикасността на другия.

Повече за продукта може да прочетете тук: http://flexodon.bg/